среда, 25 июня 2008 г.

Використання проектних та комп'ютерних технологій в навчально-виховному процесі. Тиждень проектів в НВК 16.

...Використання методу проектів на уроках має ряд беззаперечних переваг: він дозволяє створювати на уроці дослідницьку, творчу атмосферу; кожен учень залучений в активний пізнавальний процес, в основі якого лежить співробітництво.
Очевидно, що основна розшукова робота в межах проекту проходить у позаурочний час. Тому в нашій школі у березні 2006 року рівно 5 навчальних днів (1 робочий тиждень) НВК №16 працював в особливому режимі. Всі учні з 1 по 11 клас працювали у складі проектних груп над самостійно обраними темами чи проблемами. Проекти були різних типів – дослідницькі, ігрові, інформаційні, культурологічні, рольові, творчі, телекомунікаційні, практико-орієнтовані, соціальні та інші (всього 44 проекти в основній школі), але в кожному можна було визначити домінуючий напрямок та план дій, який сприяє формуванню тієї чи іншої ключової компетентності. Члени об'єднаного журі спостерігали за кожним днем роботи проектних груп, вели бесіди з дітьми про те, що було заплановано та виконано, хто яку роль виконував і які проміжні результати отримані. Окрім того, до кінця 4-го дня кожна група мала представити журі портфоліо, в якому зібрані такі матеріали:
• методичний паспорт проекту (готує вчитель);
• сценарій захисту;
• робочі матеріали.
Отримані кожною групою бали заносилися до аркуша експертної оцінки. А п'ятого дня всі групи презентували свої проекти. Презентація має важливе навчально-виховне значення, обумовлене самим проектом. Обмежитися тільки демонстрацією продукту проектної роботи – педагогічно невірно.
Тиждень проектів дав відповідь на низку питань. Наприклад, як часто можна використовувати метод проектів у навчальній діяльності? Скільки часу потрібно для реалізації проекту? Яка форма презентацій найбільш вдала? Наскільки важливо провести підготовчу роботу? ...

Комментариев нет: